söndag 5 september 2010

Vad har hänt sedan sist....?

..en hel del har hunnit hända ändå.
Har njutit av hela fem veckors semester och det blev ingen norrlandsresa i år. Än om mamma och pappa var ner en vecka hos mig och för en gång skull så fixade vi inget med lägenheten. Hur skönt som helst. Så vi hann med en sväng till Tumba bruksmuseum och vi åkte under stockholms broar, 15 broar och två slussar. Hur kul som helst.

Sedan kom en kompis, Linda, ner på besök. Vi gick in på Skansen akvariet och klappade en boaorm och en liten tarantella. Det var lite häftigt faktiskt! =) Boaormen heter Snoddas



Sedan hann vi med en tur till Gröna Lund och fick sällskap av Familjen Storgård, Jenny, Christer, Oscar och David. Vi hade en kanondag!
Jag åkte kvasten och Jet Line, vilket jag inte trodde att jag skulle våga eftersom jag är en aningens höjdrädd.
Men jag är lite stolt över mig själv.inda och Jenny tog sig en tur i Insane också men då stod jag på marken och höll i väskor och annat dylikt.
Den attraktionen var ingenting för mig.
Jo just det jag åkte Lyktan också! Typ Fritt fall för barn. =)


Sedan har jag börjat  mitt nya jobb också!
Det är mycket spännande och jag trivs otroligt bra.
Ångrar ingenting! =)
En utmaning att jobba med små barn igen, -08:or och -09:or och dessutom en större förskola med fler barn och fler personal.
Började med studiedag på måndag den 16:e augusti sedan den 18:e körde vi igång med inskolningar.
Efter denna vecka så är inskolningarna klara tack och lov. Då kanske vi kan komma igång lite smått med verksamheten.  Ska bli otroligt kul att få starta upp SET efter att ha jobbat fyra år på Bikupan med det.
Annars har det inte hänt så mycket mer..


Jo just det höll på att glömma.
Jag valde att ansluta mig till tjugofyrakyrkan på riktigt.  Fick förfrågan i början på juli och funderade fram och tillbaka på hur jag skulle göra. Men jag kom fram till att jag har inte tagit emot frälsningen och döpt mig för att vända ryggen till allt som startat det hela. Det är inte Guds mening med allihopa. Så från och med den 1:a augusti detta år så ingår jag i teamet. Känns otroligt bra och helt rätt!

Nu har jag nog kommit ihåg allt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar