söndag 5 september 2010

Sommarfest... (2010-06-25)

...så har jag haft min sista sommarfest på Bikupan.
Kändes helt klart en aningen vemodigt och jag fällde några tårar.

Det har varit en fantastisk resa med "mina" barn, jag kallar dem så, de har varit mina barn till låns i fyra år och vi har gått igenom mycket under dessa år. En helt underbar grupp som har en otrolig gruppkänsla och empati för varandra. De trivs med varandra och leker tillsammans alla elva barn. De tar hänsyn, stöttar och hjälper varandra när det behövs. Självklart klappar både jag och Elinor, min kollega, oss lite om ryggen för de arbete som vi gjort. Men å andra sidan har vi givetvis haft bra material att jobba med
Ett stort tack till alla "mina" föräldrar också som låtit mig få ta hand om dessa elva barn och som litar på min förmåga att kunna ta vara på varje barns speciella behov, egenskaper och kunna inspirera dem att växa som personer. Vi har alla gjort en enorm resa tillsammans som i dag avslutades på ett underbart sätt. Med picknick, tårta, sång och framför allt bra väder!

Nu väntar en underbar sommar och semester för oss alla för att sedan i höst ge oss in på nya äventyr! Jag på ett nytt jobb och alla barnen börjar i förskoleklass och på fritids.
Jag kommer att ta med mig massor från mina år på Bikupan både från mina kollegor men även från andra barn och föräldrar som jag lärt känna inte bara min egen grupp. Jag kommer att sakna dem alla som går både på tripp och på trapp, både föräldrar som barn givetvis än om jag garanterar att vi kommer att ses igen!! =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar