tisdag 20 augusti 2013

Oj då...

har visst inte uppdaterat bloggen på ett över ett år!
Oops!

Men jag hade tyvärr ingen som helst motivation för att skriva på hela förra året än om det hänt massvis av saker. Jag kan inte summera  2012 med allt men jag har valt ut några godbitar som jag har mått bra av i alla fall. Bland annat var det 48h igen, jag var på bröllop, jag fyllde jag 30 år, passade en kompis katt, Dorian, när hon var i London under hösten och fick stå ut med fönsterbyte av alla fönster som drog ut på tiden.
 
I juni åkte kyrkan, Tjugofyrakyrkan, i väg på 48h. Helt underbart att samlas och bara be, lovsjunga och ha kul tillsammans. Denna gång hade vi också dop och det är något speciellt med dop, minns min egen dag och det gör det speciellt att se andra för jag minns själv hur det kändes.
 


 
 48 h på Hjälmaregården
  
Jag fick i augusti äran att vara med på Svantemans bröllop! En strålande augustidag sa de JA till varandra och det var ett intimt underbart bröllop. Dessutom fick jag chans att se Falköping.

Herr och Fru Svanteman

 
Sedan i slutet av augusti kom Dorian hem till mig för att bo hos mig medan matte studerade i London.
 
Dorian
Sedan var jag på 30 årsfest, temat var tv och filmkaraktärer. Jag funderade länge på vad i hela friden jag skulle klä ut mig som men så kom jag på det.
 
Jag som Po, den röda teletubiesen

Det var hur kul som helst men varmt. En dräkt i fleece och en massa folk men det vara det värt. =)

Vet inte om fönsterbytet var en rolig händelse men det är värt att nämna med tanke på vilket besvär det varit med det. Detta byte skulle ske mellan 17-19 oktober och då flyttade jag ner till min moster och morbror redan den 15:e eftersom jag passade Dorian. Det drog ut på tiden och fönsterna blev inte bytta pga en massa strul med felmått och felbeställningar.
 
När det var dags för 30 års dagen valde jag att ta tre dagars semester och åkte på kryssning till Åland med två vänner.
 
Vår hytt på Birka Paradise

Sedan lånade jag matsalen på mitt jobb eftersom mina fönster inte var bytta och jag hade plast runt alla fönster. Det kändes inte rätt att bjuda hem en massa gäster och allt är inplastat både på utsidan och på insidan. =)
Jag bjöd på smörgåstårta som en kompis hjälpte mig att göra och sedan gjorde hon tre kladdkakor till kaffet.
 
 




 
Många kom och förgyllde min dag och fina presenter fick jag också trots att det räckte bara att komma och fira med mig. Sedan flyttade jag hem utan att ha fått fönsterna bytt men efter en månad i kappsäck kändes det skönt att få komma hem och ställa i ordning inför jul.
 
 Det var väl i stora drag mitt 2012 som var fyllt av en hel del smärta i leder, fingrar och höfter vilket gjorde att motivationen för allt har varit minimal eftersom det krävt en hel del bara att orka. Det var rätt häftigt på jobbet också med mycket strul och tjafs. 
 
Men sakerna ovan gjorde i alla fall mitt 2012 betydligt lättare, har minas två kompisar som var med mig på kryssningen att tacka för många roliga middagar och ett trevligt nyårsfirande också.  


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar