tisdag 13 december 2011

Lucia

Började sent idag och det innebär sovmorgon men det är något som tyvärr är högt överskattat och tyvärr så vaknade jag 04:45. Var då klarvaken men insåg att om jag går upp nu så kommer dagen att bli vääääldigt lång med tanke på att jag jobbar till siste man och dessutom ska ha luciafirande på min avdelning.
Så jag beslutar mig att försöka sova en liten stund till och det går si så där 07:00 så inser jag att det är lika bra att lägga sig på soffan och se på det årliga Luciafirandet på SVT. Väldigt fint men där jag faktiskt måste erkänna att jag mest bara hört sångerna för jag slumrade till vid några tillfällen men det jag såg var trevligt och det var en fin Lucia och ett lååångt tåg, sjöng vacker gjorde de också.
Sedan fick jag lite väl bråttom till jobbet men som tur är så har jag nära så jag var där i tid men med andan i halsen.

Dagen förflöt utan större problem och sedan närmade sig klockan 15:00 och vårt Luciafirande på avd Katthult skulle börja. Trots att vi var ett litet tåg så lät det fantastiskt bra och de var så så duktiga, många stolta föräldrar. Sedan bjöds det på risgrynsgröt och kaffe och pepparkakor. Måste erkänna att det är en av de smidigaste luciafiranden som jag varit med om där föräldrar varit med. Kände mig helt lugn och harmonisk och barnen skötte jobbet, det är ju ändå inte vi som ska stå för sången.

Dock tog orken slut när jag kom hem och jag har inte gjort många knop men denna vecka är så fylld av en massa olika saker att man knappt hinner vara hemma.
Men i alla fall så fick jag lite luciastämning här hemma när jag fick besök av en Lucia med sin lussehund.
Tack Maria och Valle för att ni kom och lussade för mig. Det värmde i hjärtat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar