tisdag 20 augusti 2013

Uppdatering av första delen av 2013

I korta drag gör jag en uppdatering av första halvåret av 2013. Det blir för lång randigt annars
  • I januari fick vi en ny kollega på jobbet och vissa saker löste sig till det bättre. ´
    Tjugofyrakyrkan firade 2 år och en ny "kyrkbebis" föddes. =)
  • I februari startade Tjugofyrakarat, vår barnkyrka.
  • I mars fick jag äntligen träffa en mirakel "kyrkbebisen" från Malta
  • Värken kommer och går och det går lite upp och ner med motivation och ork.
  • Skaffar egen katt i april när Dorian flyttar tillbaka hem till sig igen. En försenad 30 års present till mig själv från mig själv.
  • Fortfarande inga fönster bytta, skulle dröja några månader till. 
Katten heter Zelda efter tv-spelet
Katten kommer från ett hem där det kopplas av med tv-spel så jag ville ha ett namn som var förknippat med det och att de kallat henne prinsessan/sessan. Och efter några dagars fundering stod namnet klart: Zelda fick det bli!

Hann med en sväng hem till Norrland också till Kristi Himmels färds dag.
Jobba och slita lite till och kände mig riktigt sliten innan semestern.
Men här under vårkanten beslöt jag mig för att dra in på socker, mjölmat och kolhydrater och det har visat sig vara bara för mig. Tack vare det och en massa förbön så har jag under vårkanten varit smärtfri! Det var länge sedan sist jag hade känslan av att vakna upp och inte ha ont som förut.

Fick besök av min kompis och hennes pojkvän också i några dagar och det var så mysigt. Vi var i väg till Tom Tits i Södertälje och åkte ut och åt i Skansholmen. Det var kul att få rå om dem en helg och jag hoppas att de kommer igen eftersom jag fortfarande inte fått mina fönsterbytta när de kom ner.


Men tre dagar innan midsommar var det äntligen dags att få fönsterna bytta, bara 8 månader sedan jag fick första beskedet. Så jag packade återigen ihop mig själv och katten och begav mig hem till min moster och morbror fast denna gång bara för en natt. 
Tack och lov för att moster och morbror finns och ställer upp för mig!

Fick också ett kärt återbesök av Dorian över midsommarhelgen också. Han var inte så glad över att jag skaffat en egen katt men tillslut så hamnade Dorian och Zelda på en toleransnivå i alla fall



Första semesterveckan drog jag och Zelda till Norrland med tåget. Vi prövade Botniabanan, hon och jag, 6 h 30 min tog det hem ungefär, mycket smidigt måste jag säga och jag kunde kliva av hemma i Nordmaling dessutom.


Hade det skönt i Norrland än om myggen, kotten och sviar´n var fruktansvärda på så fort man skulle vara ute men det gick bra ändå. Fick ju äta surströmming i alla fall och jag hann med och träffa min kompis från Skellefteå och hon följde också med mig hem så vi hann umgås i hela två dagar.



Men lika skönt att vara borta var det att få komma hem igen och finna att all plast var borta från fönsterna och det kändes sååå skönt.

Resten av semester gjorde jag ingenting utan bara hade det skönt och badade och grillade med mina goda vänner. 

 

Sedan kändes det helt okay att börja jobba igen. 








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar