måndag 4 april 2011

uppdateringsdags..

Kom på att det var dags att uppdatera bloggen lite.
Insåg att den 13:e februari var rätt länge sedan med tanke på att det nu är början på april.

Så vad har då möjligtvis hunnit hända:
Jo, jag har hunnit vara en sväng ner till Lidköping, som ligger i Västergötland vid Vänern, Trevlig stad tycker jag absolut än om det kanske inte var för den skull som jag åkte ner dit. ;)
En resa som inte tagit slut än utan faktiskt bara har börjat..

Denna kompis fick jag med mig hem.
Han heter Hector! <3

Sedan har jag fått börja med vattengymnastik på Hälsopoolens Rehabklinik på Rosenlunds Sjukhus.
Ska bada/träna ända fram till sista maj!
Mycket bra och jag tycker nog att det har gett resultat i den form att jag inte har lika ont längre. Nu ska jag väl i och för sig inte ropa hej förrän jag klivt över bäcken men jag har mindre ont och orkar lite mer. Än om jag i dag inte mår alltför prima men jag skyller på vädret. Men det känns skönt i alla fall att få någon rätsida på det hela och jag har en jättebra sjukgymnast också som jag träffar och får lite tips och råd. Ska bland annat införskaffa inlägg i skorna och lite andra hjälpmedel som an underlätta för mig.

Sedan har jag varit hem till Norrland på en liten mini-semster (se tidigare inlägg)

Denna vecka har jag också på tisdagen, tillsammans med delar av tjugofyrakyrkan (de som kunde) lyssnat på John Burke på New Life. Det hölls en församlingsplanteringskonferens på två dagar,  "Stockholm 2020, där. Tyvärr kunde jag bara delta på kvällen när John Burke föreläste men hans föreläsning om vad som är viktigt när man startar ny församlingar och de tankar han hade haft när han startade "Gateway church". Han poängterade att det är viktigt att skapa känsla av "Come as you are and no perfect people are allowed but we hope that you don't stay that way." 
Men för att kunna förändra sitt sätt att leva och sitt sätt att tänka så måste man känna sig trygg och accepterad utan den förståelsen och känslan kommer man ingenstans.


Jag kände igen mig i mycket av det som han berättade om vad man behöver tänka på när man startar nya församlingar i ett "icke-kyrkligt" område för det var precis det som drog mig till tjugofyrakyrkan i från första början. VÄNSKAP och känslan av att det är jag som är viktig inte hur jag ser ut och vad jag tror på.
Så helt klart har vi något bra på gång och att lyssna på honom var en bekräftelse på att vi gjort många saker rätt! =)
Jag är oerhört stolt över min kyrka och utan människorna som gör kyrkan vet inte jag om jag hade klarat denna hösten som varit! 



1 kommentar:

  1. Men vad är det som har hänt? Varför har du ont och måste gå på rehab? /Åsa

    SvaraRadera