fredag 4 februari 2011

It is all happening!! =)

Hur som helt så har det nu äntligen hänt!! Det finns en ny kyrka i stan!!
En helt underbar kyrka som vill nå ut till alla som inte har någon kyrka att gå till eller att få en plats där man känner sig hemma och välkommen. I söndag den 30:e januari hade vi en storslagen releasefest med omkring 200 gäster med gott fika, storslagen musik och tänkvärda ord. En helt underbar kväll och många som ville dela denna händelse med oss.
En stark känsla av att just den typen av kyrka och den vision som vi har är efterlängtad och behövd infann sig när kvällen var slut. Att människor letat efter en sådan kyrka att hänga i. Nu är det bara att vi höjer ribban och fortsätter i samma anda som vi gjort innan och är de vi är menade att vara och vad Gud vill med oss och vår kyrka. 

Kolla gärna in vår flashiga hemsidaoch läs mer om oss och hur man kommer i kontakt med oss. Tjugofyrakyrkan - Stockholm Syd
Jag är stolt över min kyrka och personerna som finns där utan dem skulle jag inte klara av att orka få mitt livspussel att gå ihop. (läs förgående inlägg)
Att jag skulle stå där jag står i dag och är med och startar en underbar kyrka det trodde jag inte för ca 1 ½ år sedan. Men livet kan så sådan otroliga vädningar och tur är väl det!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar